Skicka blombud med leverans samma dag

Köpvillkor

Köpvillkor

1. Generellt

Dessa köp- och leveransvillkor ("Köpvillkor") gäller för www.made4y.se (”MADE4Y“, ”vi” eller ”oss”) Hos oss kan du köpa blommor, buketter och andra mindre inredningsdetaljer. Vi erbjuder ett noggrant utvalt sortiment av blommor som är i säsong då de säljs på sidan.

Köpvillkoren tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda på sajten av kunder som är bosatta i Sverige. I de fallen där kunden är bosatt i en annan medlemsstat inom EU annan än Sverige är villkoren tillämpliga i de delar där de inte avviker från konsumentlagstiftningen i kundens land. Vi följer den konsumenträttsliga lagstiftningen i kundens land där så föreskrivs av EU-regler.

Du som kund hos oss har rätt att begära ut information kring dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy. Du har också rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas.

Vid frågor kontakta oss via vårt kontaktformulär, så återkommer vi så fort vi kan. Vi har en målsättning att besvara ditt ärende inom 1-2 timmar mellan klockan 8-18 vardagar. Öppettider för kundtjänst hittar du här.

1.1 Information och kontaktuppgifter

Huvudkontor
M4Y Sverige AB
Östra Varvsgatan 4
21175 MALMÖ
Sverige

Företagsinformation
M4Y Sverige AB
kundservice@made4y.se

Org.nr 559292-4590
Momsreg.nr SE559292459001

 

1.2 Avtal om köp

Avtal om köp ingås när du väljer att registrera din beställning i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt utan manuell översyn. Om en eventuell felaktighet i ordern uppstår kontaktar vi dig för att hantera ärendet vidare, det kan handla om att varan du beställt fått ändrad leveranstid eller andra oförutsedda händelser.

1.3 Åldersgräns

Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år och över), alternativt omyndig person med målsmans tillstånd och godkännande. Eventuella undantag finns i enlighet med Föräldrabalken.

1.4 Priser

De priser vi har på sajten är våra dagsaktuella priser inklusive 25% moms. Momsen är inkluderat i totalkostnaden som du ser i kassan. Ändras momsen så förbehåller vi oss rätten att ändra på priserna motsvarande ändringen. Prisjusteringar kan även ske när som helst utan avisering. Priserna inkluderar inte fraktkostnad. Eventuell fraktkostnad tillkommer och adderas i kassan innan du genomför ditt köp.

1.5 Felaktiga priser

Vi har flertalet produkter på sajten och i vissa enstaka och ovanliga fall kan ett pris bli felaktigt. Om du köpt en produkt till ett uppenbart felaktigt pris kommer vi att kontakta dig och vi förbehåller oss i dessa fall rätten att justera priset, samt debitera mellanskillnaden, alternativt låta dig ångra köpet samt få återbetalning. Vi reserverar oss även för tryckfel och felaktigheter i vår marknadsföring, nyhetsbrev och övrig extern kommunikation. I dessa kanaler gäller samma som för uppenbart felaktiga priser på sajten.

1.6 Tillgänglighet

Vi strävar efter att ha så mycket som möjligt på lager, men ibland kan det hända att något säljer slut i samma sekund som du lägger din order. Om produkten inte längre finns tillgänglig hos oss kommer vi att kontakta dig via E-post. I de fall produkten inte längre är tillgänglig kommer vi att kreditera ditt köp alt. låta dig välja en annan produkt för samma pris.

1.7 Garantier

Blommor är en färskvara. Vi lämnar 5 dagars garanti på blommorna från det att blommorna mottagits. Detta förutsätter att alla skötselråd följts och normal aktsamhet iakttagits.

1.8 Produktinformation och bilder

Vi reserverar oss för att produktinformation som finns på hemsidan kan vara felaktig på grund av tryckfel eller tekniska fel. Observera att produktbilder på hemsidan ibland kan skilja sig från verkligheten och inte alltid är en exakt återgivning av den riktiga produkten. Färger, material och utseende kan variera på grund av bildkvalitet och bildskärmsinställningar.

2. Leveranser

2.1 Hemleverans

Vi har leverans samma dag som du väljer att lägga en order, Du kan själv se i kassan när snabbast leverans kan ske genom att skriva in postnummer.

Leveransen sker på den dagen du väjer mellan kl. 17-22.

Beställer du till någon annan är det viktigt att du fyller i rätt information, annars kan leveransen bli försenad då budet ej har rätt information. Den som ska motta din gåva eller om du beställer till dig själv, så kommer ett SMS, med att en leverans är på väg från Made4y.se.

Via denna SMS länk, går det även att flytta datum, lägga in portkod och information hur leveransen skall ske..

Dem flesta av våra leveranser sker via Best transport eller Budbee beroende på postnummer.

Beställer du till någon annan så kommer du även att få ett mail där du kan följa leveransen.

3. Betalning

3.1 Generellt

Klarnas betalningsalternativ

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
  • Betala Direkt: Kortbetalning (VISA/Mastercard), eller Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Vi förbehåller oss rätten att stryka en beställning i de fall vi anser det befogat. Alla varor förblir Bluebox ABs egendom tills full betalning erlagts. Alla bedrägerier polisanmäls med rättslig följd.

3.2 Återbetalningar

När vi har mottagit, behandlat och godkänt din reklamation så upprättas din återbetalning. Villkor och hanteringstid för detta hanteras via Klaran. En bekräftelse skickas då via E-post och en återbetalning görs alltid via samma betalningssätt som användes när du slutförde ditt köp. Har du valt att betala med faktura så kommer Klarna att ta kontakt med dig via E-post för vidare information gällande återbetalningen.

4. Rabattkoder

4.1 Generellt om rabattkoder

Ibland går vi ut med erbjudanden i form av rabattkoder. Rabattkoder kan inte kombineras och gäller inte på varor som är prisnedsatta under en kampanj. Om du använt en rabattkod som inte är utställd till dig förbehåller vi oss rätten att neka användandet, samt kontakta dig för att avbeställa din order alternativt debitera det rabatterade beloppet.

4.2 Spridning av rabattkoder

Det är inte tillåtet att dela rabattkoder publikt i sociala medier eller andra externa kanaler, såvida inte detta tydligt kommunicerats och godkänts av oss.

5. Reklamationer

5.1 Allmänna villkor

Du har 5 dagars reklamationsrätt på blommorna efter det att du tagit emot dem. Detta förutsätter att alla skötselråd följts och normal aktsamhet iakttagits. Vid en godkänd reklamation står vi som handlare för alla kostnader som kan kopplas till returen, inklusive all frakt.

5.2 Tillvägagångssätt

Skulle du inte vara nöjd med varan eller om den har gått sönder i leveransen så önskar vi att du skickar in bilder på defekten tillsammans med ditt ordernummer via kontaktformuläret. Så fort vi mottagit detta så kommer vi att återkomma till dig med ett svar i ditt ärende.

6. Tvist

Klagomål eller synpunkter avseende våra tjänster eller produkter bör meddelas till vår kundtjänst via kontaktformuläret här. Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer. Kontaktuppgifter:

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
http://www.arn.se

Europeiska kommissionen har också en hemsida som kommer att underlätta för konsumenter och näringsidkare att lösa tvister genom ett online system (ADR/ODR) Alternative or Online Dispute Resolution. Plattformen finns tillgänglig här.

7. Force Majeure

Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bland annat myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, ändrad eller nytillkommen lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad/strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.