Skicka blombud med leverans samma dag

FAQ

Populära frågor/ FAQ

 

Vad innebär 100% nöjd kundgaranti?

Det innebär att vi alltid levererar den buketten ni har beställt och den ska se ut precis som på bilden, blommorna ska vara färska och vi ska leverera på den dagen ni har beställt! (förutsatt att mottagaren är hemma och att uppgifterna till mottagaren är korrekta och att hen svarar på mottaget sms ang leverans).

Har ni kontaktlös leverans?

Ja, nu i dessa tider har vi valt tillsammans med våra transportörer att som standard sätta leveransen utanför dörren där det anses säkert. Detta har vi gjort för att skydda våra kunder och transportörer från smitta. 

Via länken från vår transportör kan man självklart ändra att leveransen ändå sker personligen.

 

Jag har precis beställt – vad händer nu?

Kort efter att du slutfört din beställning får du en orderbekräftelse med information om ditt köp. När din order är på väg från oss får du som beställare ett e-mail. Det skickas även ett sms till mottagaren när leveransen är på väg. Mottagare kan vara du själv alt någon du valt att skicka en gåva. 

 

Kan jag ändra eller ta bort min order?

Vårt ordersystem är automatiserat och börjar behandla din beställning så snabbt som möjligt. När processen är startad kan vi tyvärr inte ändra/annullera din order.

 

Hur levererar vi ditt blomdbud?

Vi kan leverera till ca 85% av Sveriges befolkning och det gör vi tillsammans med Best Transport.

Vi har leverans samma dag som du väljer att lägga din beställning. Du kan själv se i kassan när snabbast leverans kan ske genom att skriva in postnummer.

Vid dagen för leverans kommer mottagaren av blombudet att få ett SMS, som säger att det är en överraskning på väg från Made4y.se

Där får mottagaren även möjlighet att fylla i flera olika alternativ, allt för att underlätta för mottagaren.

Mottagaren av blombud kan bland annat fylla i hur dem bor, hur dem vill få blombudet levererat: utanför dörren, ringa på och lämna personligen, byta leveransdag osv

Blombud leverans

Efter att mottagaren har fyllt i ovan uppgifter, så kommer dem även att kunna följa budbilen via en karta i mobilen, allt för att höja stämningen innan överraskning levereras 

Vad händer då med dig som skickat blommorna?

Du som beställare kommer få ett e-mail samma dag som leveransen sker, som bekräftar att ditt blombud är ute för leverans.

Där finns även en länk där du kommer att få statusuppdateringar. Som tillexempel när den har blivit levererad.

 

Kan jag beställa blommor till kyrka och begravning?

Vi har dessvärre ingen möjlighet att ta emot beställningar till kyrkor och begravningar. 

 

Var är min beställning? Kan jag spåra den?

I ditt leveransbesked finns en spårningslänk som du kan använda för att se aktuell status. Om du inte fått något leveransbesked eller har andra frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta oss via kontaktformuläret eller via vår chatt. Om din beställning inte har kommit fram, hör av dig till oss så undersöker vi vad som hänt och hjälper dig på snabbaste sätt. 

 

Hur fungerar rabattkod?

Du lägger till din rabattkod i första steget i kassan.

Det går inte att kombinera flera olika rabattkoder. Observera att rabattkoder inte gäller på kampanjvaror.

 

Har något gått fel med din leverans?

Kontakta oss så snart som möjligt, så ska vi göra vårt bästa för att ställa allt till rätta! Vi har minst fem dagars garanti på våra blommor från det att de lämnar oss. Viktigt är att följa Skötselråden, då kommer du att kunna njuta av dina blommor ännu längre. Skicka gärna med en bild på din leverans via vårt Kontaktformulär.